کاپیتان مصطفی کریمی، خلبان همان بالگردی است که روز پنجشنبه در انتهای بزرگراه ارتش فرود آمد تا عملیات انتقال قلب از یزد به بیمارستان مسیح دانشوری سریع‌تر انجام شود. او در گفت‌وگویی با همشهری جزئیات بیشتری از این ماجرا را بازگو کرد.
درباره مسیری که انتقال قلب از فرودگاه مهرآباد تا بیمارستان مسیح دانشوری برعهده شما بود صحبت کنید.
طبق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح هم در این امر انسان دوستانه سهمی داشته باشند، نیروهای مسلح هم همراه با سایر ارگان‌ها از سال۸۰ تاکنون سهیم هستند و بیش از ۱۰۰مورد انتقال قلب از سال۸۴ تاکنون انجام شده است. اتفاقا من در نخستین پرواز انتقال قلب که از بیمارستان ارتش تا بیمارستان بقیه‌الله انجام شد و ۹۰ثانیه طول کشید شرکت داشتم. روز پنجشنبه هم وقتی به محل کارم رفتم باخبر شدم که قرار است قلبی از یزد به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شود. با هماهنگی که از قبل انجام شده بود به محض اینکه دوستان همراه با قلب از یزد پرواز کردند ما در مهرآباد آماده شدیم. وقتی هواپیمای فالکون ارتش که حامل قلب بود در باند فرودگاه مهرآباد نشست ما قلب را تحویل گرفتیم و در کمتر از ۲دقیقه به انتهای بلوار ارتش رسیدیم.

داستان پرواز یک «قلب» | چرا بالگرد در بزرگراه فرود آمد؟

توضیح دهید که چرا بالگرد به جای بیمارستان در بزرگراه فرود آمد؟
بیمارستان مسیح دانشوری محل فرود بالگرد ندارد و به همین دلیل در انتهای بزرگراه ارتش که فضای بازی دارد و به بیمارستان نیز نزدیک است فرود آمدیم و قلب با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.
وقتی در بزرگراه فرود آمدید مردم تعجب کرده بودند. اصلا فرود بالگرد در بزرگراه تا چه حدی معمول است؟
قطعا فرود آمدن در چنین جاهایی سخت است و ممکن است حادثه‌ای پیش بیاید، اما بیمارستان مسیح دانشوری متأسفانه به‌دلیل قدیمی بودن جای فرود بالگرد ندارد و ما مجبور هستیم در نزدیک‌ترین مکان به آنجا که انتهای بزرگراه ارتش است فرود بیاییم که این کار با هماهنگی و مساعدت پلیس راهور انجام شد و از مردم تشکر می‌کنم که هنگام فرود بالگرد صبوری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست