روح الله متفکر آزاد و علی کریمی فیروزجائی اعضای هیأت رئیسه مجلس و مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر ضرورت حمایت از شرکت هلیکوپتری ایران در شرایط تحریمی تأکید کردند.

روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس  در جریان بازدید از شرکت هلیکوپتری ایران، عملکرد مدیریت و پرسنل این شرکت را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: اقدامات این شرکت برای بی اثر کردن تحریم ها بسیار مطلوب است، زیرا فعالیت در این حوزه در شرایط تحریمی بسیار سخت است، از این رو قطعا مجلس برای حمایت از این بخش کوتاهی نخواهد کرد و قطعا مشکلات و دغدغه های شرکت هلیکوپتری را می توان در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد پیگیری قرار داد.

روح الله متفکر آزاد با اشاره به درخواست مدیریت شرکت هلیکوپتری ایران برای معافیت این شرکت از مالیات، افزود: مجلس در ماه های آینده باید لایحه بودجه سال 1400 و برنامه هفتم توسعه کل کشور را مورد بررسی و تصویب قرار دهد، حال می توان دغدغه ها و مشکلات مهم این شرکت را پیگیری کرد، از این رو شما نباید تنها موضوع معافیت مالیاتی را دنبال کنید.

متفکرآزاد صنعت هوانوردی هر کشوری را به عنوان نماد و ادبیات پیشرفت آن کشور دانست و گفت: خوشبختانه کشورمان در این حوزه به دستاوردهای خوبی همانند عملکرد مثبت شرکت هلیکوپتری ایران رسیده است، از این رو این اقدامات و نتایج باید توسط صدا و سیما و رسانه ها به نمایش گذاشته شود تا جوانان ما متوجه این گونه ظرفیتهای کشور شوند

وی ادامه داد: اقدامات چشمگیر شرکت هلیکوپتری ایران موجب ایجاد ارق ملی و امیدآفرینی در کشور می شود، از این رو ما آماده هستیم تا در مجلس راه کارها و پیشنهادات ارائه شده را مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم.

همچنین در جریان این بازدید؛ علی کریمی فیروزجائی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد پرسنل و مدیران این شرکت، گفت: در بازدید امروز، نمایندگان از نزدیک در جریان اقدامات و برنامه های پیش روی شرکت قرار گرفتند، به طور حتم صنعت هوانوردی برای ما جایگاه بسیار برجسته و مهمی دارد.

علی کریمی فیروزجایی با اشاره به عملکرد مثبت شرکت هلیکوپتری ایران در ارائه خدمات به مناطق محروم و کم برخوردار، افزود: اقدامات این شرکت در ارائه خدمات به مناطق محروم و صعب العبور قابل تقدیر است و قطعا مجلس از تمام ظرفیت های خود برای حمایت و تقویت این بخش استفاده می کند.

کریمی فیبروزجائی ادامه داد: یکی از مشکلات و دغدغه های مدیران شرکت هلیکوپتری ایران بحث معافیت فعالیت و خدمات این شرکت از مالیات است که این مسئله در کمیسیون های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، همچنین بسیار ضروری است که برای ارتقا عملکرد شرکت مذکور، ارتباطات این شرکت با شرکتهای دانش بنیان افزایش یابد که در این رابطه نیز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می تواند راهگشا باشد.

در این بازدید همچنین مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تقدیر از عملکرد شرکت هلیکوپتری ایران در شرایط تحریمی، گفت: پرسنل این شرکت با دست های خالی در شرایط تحریم ظالمانه، این صنعت را در وضعیت قابل قبولی قرار دادند که این اقدامات جای تقدیر و تشکر دارد.

مرتضی محمودوند اشاره به دغدغه مدیران شرکت هلیکوپتری ایران در حوزه نبود معافیت های مالیاتی و تحریم قطعات و تجهیزات هلیکوپتر، افزود: مجلس از تمام توان خود برای پیگیری و رفع دغدغه های این شرکت استفاده می کند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست